Inspiration til Subscriptions

Bedste råd til MobilePay Subscriptions

Hvordan får du dine kunder til at vælge faste betalinger med MobilePay Subscriptions?

Her deler vi vores bedste råd til, hvordan I får mest ud af MobilePay Subscriptions. Se listen med vores bedste råd og få dem uddybet her på siden.

  • Synlige tilmeldingsknapper

  • Vis I har MobilePay i jeres kanaler

  • Landing page til MobilePay-tilmelding

  • Gør MobilePay til førstevalg i checkout

  • Lav et kort brugerflow

  • Informer dine medarbejdere om MobilePay Subscriptions

 

1. Synlige tilmeldingsknapper

Placer MobilePay-tilmeldingsknappen eller QR-koden på fakturaer, i velkomstmails, i selvbetjening eller på breve i digitale postkasser. Læs mere

2. Vis I har MobilePay i jeres kanaler

Fortæl i jeres kanaler, at man kan oprette betalingsaftaler med MobilePay hos jer, fx på jeres hjemmeside og i nyhedsbreve. Læs mere

3. Landing page til MobilePay-tilmelding

Lav en landing specifikt til MobilePay-betaling på din hjemmeside. Fortæl om fordele og gør det helt tydeligt, hvordan man tilmelder sig. Link til en FAQ hvor man kan finde svar på de mest stillede spørgsmål. Læs mere

4. Gør MobilePay til førstevalg i checkout

Få højere konvertering ved at lade MobilePay være førstevalg på mobilen og blandt top tre i valgmuligheder på desktop. Læs mere

5. Lav et kort brugerflow

Lav jeres brugerflow op til betalingen/tilmeldingen så kort og nemt som muligt. Læs mere

6. Informer dine medarbejdere om MobilePay Subscriptions

Klæd support- og salgsmedarbejderne  godt på med information om MobilePay Subscriptions. Læs mere

1. Synlige tilmeldingsknapper

Placer MobilePay-tilmeldingsknappen eller QR-koden på fakturaer, i velkomstmails, i selvbetjening eller på breve i digitale postkasser. Tilmeldingsknappen leverer budskabet bedre end et tekstlink.

Via knappen kan din kunde betale den første opkrævning og tilmelde sig betalingsaftalen i ét enkelt swipe. Herefter kører den faste betaling automatisk fremover. Du kan også sende et tilmeldingslink via sms eller chat, hvis det er dér, du har dialogen med din kunde.

Billede til Subscriptions om synlige knapper

2. Vis I har MobilePay i jeres kanaler

Fortæl i jeres kanaler, at man kan oprette betalingsaftaler med MobilePay hos jer, fx ved tilmelding til et abonnement, en fagforening eller ved tildeling af en pasningsordning.

I kan sprede budskabet i velkomstmails, i selvbetjening og i jeres breve til digitale postkasser. I kan også fortælle om det til jeres eksisterende kunder, som måske kan spare gebyrer afhængig af, hvilken betalingsform de har i forvejen.

3. Landing page til MobilePay-tilmelding

Lav en landing specifikt til MobilePay-betaling på din hjemmeside, hvor dine kunder lander, når de klikker på dit logo i Mobilepay-appen.

Her indsætter I MobilePay-tilmeldingsknappen og skriver fordelene ved at betale sine faste betalinger og abonnementer med MobilePay.

Se for eksempel hvordan 3 gør det her.

Link til vores FAQ, hvor man kan finde svar på de mest stillede spørgsmål. 

Billede til Subscription best practice om landing page med 3 som eksempel

4. Gør MobilePay til førstevalg i checkout

Få højere konvertering ved at lade MobilePay være førstevalg på mobilen og blandt top tre i valgmuligheder på desktop.

Vis valgmuligheden med MobilePay-logoet frem for blot med teksten ”MobilePay”. 

5. Lav et kort brugerflow

Lav jeres brugerflow til betaling/tilmelding så kort og nemt som muligt. Jo flere skridt, jo større sandsynlighed for, at kunden falder fra.

Guide din kunde med tydelige MobilePay-knapper, så kunden ikke er i tvivl om det næste skridt.

6. Informer dine medarbejdere

Klæd support- og salgsmedarbejderne godt på med information om MobilePay Subscriptions, så de kan guide kunderne.

Du kan sende linket til vores FAQ til dine medarbejdere, så de kan læse mere om MobilePay Subscriptions. Du kan også dele denne film, som viser flowet.

Hent materiale

Hent vores best practice guides, MobilePay-knapper, FAQ’er, logoer og produktbeskrivelser her.

MobilePay - hent materialer og information