MobilePay spørgsmål og svar pr. 18.05.2021


Kom i gang

Hvordan får jeg Mobilepay Point of Sale?

For at få MobilePay Point of Sale, skal du have en aftale med MobilePay og en aftale med din kasseleverandør eller leverandøren af din salgsautomat.

Du kan få PoS i din terminal eller via QR-kode.

Sådan får du MobilePay Point of Sale

Start med at bestille MobilePay Point of Sale her.

Følg flowet og vælg 'MobilePay Point of Sale', når du kommer til produktvalg.

Hvis du ønsker at oprette flere forskellige salgssteder, skal du gøre det som en del af oprettelsen. Se hvordan her.

Herefter kontakter vi dig for at færdiggøre oprettelsen.

Hvis du vil have MobilePay via dit kassesystem

Kontakt én af de kasseleverandører, som vi samarbejder med og hør om de muligheder, de tilbyder.

Se hvilke kasseleverandører vi samarbejder med

Hvis du allerede har hvide bokse, kan du stadig bruge dem. Men vær opmærksom på, at vi stopper for salg af nye hvide bokse. I stedet kan du vælge Point of Sale via QR-kode.

Med QR-koder har du fuld fleksibilitet til at vise betalingsmuligheden, hvor det passer dig. Du kan vise QR-koden fysisk på skilte eller klistermærker, eller digitalt via skærme eller i displayet i din terminal.

Din leverandør kan hjælpe med at oprette QR-koderne til dig, så tag fat i din leverandør, hvis du har brug for QR-koder. Klik nedenfor for at se, hvordan du udstiller QR-koden.

Eksempler på skiltning med QR-koder

Hvad sker der, efter jeg har bestilt MobilePay til min virksomhed?

Når du har bestilt MobilePay til din virksomhed, gennemgår vi de oplysninger, du har indtastet. Før vi kan begynde at overføre penge til din bankkonto, skal vi fx have bekræftet, at det er din virksomhed, der ejer kontoen. Det er for at sikre, at de penge, som dine kunder betaler via MobilePay, lander på din virksomheds konto.
Vi sender en bekræftelse på e-mail, så snart det hele er på plads.
Du kan følge med i, hvor langt vi er med oprettelsen på MobilePay-portalen.

Jeg har oprettet MobilePay til min virksomhed, men kan ikke modtage betalinger - hvorfor?

Når du har bestilt MobilePay til din virksomhed, gennemgår vi de oplysninger, du har indtastet. Før vi kan begynde at overføre penge til din bankkonto, skal vi fx have bekræftet, at det er din virksomhed, der ejer kontoen. Det er for at sikre, at de penge, som dine kunder betaler via MobilePay, lander på din virksomheds konto.
Hvis du derfor ikke kan modtage betalinger, kan årsagen være, at din bankkonto endnu ikke er bekræftet.
Vi sender en bekræftelse på e-mail, så snart det hele er på plads. Du kan følge med i, hvor langt vi er med oprettelsen på MobilePay-portalen.

Hvordan får jeg bekræftet min virksomheds bankkonto?

I de fleste tilfælde bliver din konto bekræftet automatisk. Hvis vi ikke kan bekræfte kontoen automatisk, sender vi dig en e-mail med information om, hvordan du selv kan bekræfte kontoen. I e-mailen vil der stå, at du skal gøre følgende:
Når vi har modtaget overførslen, kan vi få bekræftet, at din virksomhed er ejer af kontoen, og vi kan begynde at overføre betalingerne fra dine kunder. Overførslen af alle betalinger sker én gang dagligt. Vær opmærksom på, at den konto, du har registreret i MobilePay, skal være ejet af din virksomhed, før vi kan godkende den.

 

 

Hvordan kan jeg se, om min virksomheds bankkonto er bekræftet?

Du kan se alle de bankkonti, du har registreret, og om de er blevet bekræftet, i bankkontioversigten under 'Indstillinger'.

Hvordan ved jeg, om mit kassesystem kan bruge MobilePay?

For at få MobilePay Point of Sale kræver det, at dit kassesystem er online, og det skal være integreret med MobilePay. Det er din kasselerandør, der sørger for det.
Se de kasseleverandører vi samarbejder med her.

Skal jeg selv stå for marketingmateriale til butikken?

Vi leverer skilte og klistermærker til opsætning ved kasseområdet og til butikkens indgangsparti. Skilte til QR-koder kan du enten selv producere eller vi kan hjælpe dig med det.

Se mere om Point of Sale skiltning her

Hvor lang tid går der typisk fra bestilling til min MobilePay Point of Sale-løsning virker?

Hvor hurtigt din virksomhed kan være i gang afhænger af, hvor hurtigt vi kan få de nødvendige oplysninger om din virksomhed og din kasseleverandør.

Kan jeg oprette flere forskellige betalingssteder?

Hvis du vil oprette flere forskellige betalingssteder, hvis du har flere butikker, kan du gøre det i forbindelse med, at du opretter MobilePay Point of Sale til din virksomhed. Når du har oprettet dit første betalingssted, kan du nemt oprette flere ved at klikke på 'Tilføj forretning'. 
Hvis du vil oprette flere betalingssteder (hvis du fx ønsker Point of Sale i en ny butik), efter at du har oprettet MobilePay Point of Sale til din virksomhed, så skriv til erhverv@mobilepay.dk eller ring til os på 45 14 44 40.