MobilePay spørgsmål og svar pr. 20.10.2019


Ret oplysninger

Jeg har glemt min kode. Hvad gør jeg?

Har du glemt din kode, kan du nemt selv lave en ny. Sådan gør du:

Glemt nummer - Mobilepay

Bemærk, hvis du har tilknyttet flere kort i MobilePay, er det tallene fra det kort du oprettede først, du skal bruge til at genaktivere din adgang. Hvis du har fået nyt kort, er det fortsat dit gamle kortnummer du skal bruge til genaktivering.

Kan du ikke huske, hvilket kort du har registreret i MobilePay, så ring til MobilePay support på tlf. 45 144 447.

 

Hvordan skifter jeg kode i MobilePay?

Du kan altid skifte din kode, når du er logget ind i MobilePay.
 Sådan gør du:

Vær opmærksom på om det også er nødvendigt, at du ændrer dit kontonummer.

 

Skift din kode i MobilePay-appen


Hvordan skifter jeg kort?

Det er nemt at ændre kort, du har registreret i MobilePay. Du kan blot tilføje nye kort og slette gamle. 

Sådan tilføjer og sletter du et kort i Mobilepay-appen

Hvordan skifter jeg konto?

Det er nemt at ændre det kontonummer, du har registreret i MobilePay.

Husk at tjekke, om du samtidig skal ændre dit betalingskort.

Jeg har fået en SMS om, at mine kontooplysninger er forkerte. Hvad gør jeg?

Du har modtaget en SMS fra os enten fordi

Kontroller at oplysningerne er korrekte. Hvis der er fejl i oplysninger skal du rette det i MobilePay. Har du brug for hjælp til dette, så klik på de relaterede spørgsmål nedenfor.

Når du har rettet dine oplysninger, bliver pengene som er sendt til dig i MobilePay indenfor de sidste 15 hverdage, sat ind på din konto efter nogle timer.

Hvordan retter jeg mit navn i MobilePay?

Du kan nemt rette dit navn i MobilePay.
Vi anbefaler, at du bruger dit rigtige navn, så dine modtagere ikke er i tvivl om, hvem du er.
Bemærk, at du kun kan ændre dit navn op til 3 gange pr. måned.

Hvordan retter jeg min e-mail i MobilePay?

Du kan nemt rette din e-mail adresse i MobilePay.


Jeg har fået ny mobil. Hvad gør jeg?

Har du fået ny mobil, men beholder dit gamle mobilnummer, skal du blot downloade MobilePay på din nye mobil.

Du kan sagtens aktivere MobilePay på flere mobiler eller tablets. Du skal bare logge på som eksisterende bruger med det samme mobilnummer. Slet MobilePay-appen fra din gamle mobil eller tablet, hvis du ikke skal bruge den længere.

Bemærk, at der kan gå op til 1 time før du modtager aktiveringskoden.

Jeg har fået nyt telefonnummer. Hvad gør jeg?

Hvis du stadig har adgang til dit gamle mobilnummer:

Bemærk, at hvis du lige har skiftet mobilnummer og/eller teleselskab, kan der gå op til 24 timer før SMS virker korrekt. Modtager du ikke din aktiveringskode på SMS så prøv igen senere.

Hvis du ikke har adgang til dit gamle mobilnummer:

Hvis ikke du har et NemID, kan du kontakte vores support på tlf. 45 14 44 47.

Jeg kan ikke logge på MobilePay og ”glemt kode” virker ikke. Hvad gør jeg?

Hvis du får en fejlbesked om "glemt kode", når du åbner appen, og "glemt kode" funktionen ikke virker, kan du ikke få adgang til din MobilePay aftale. Ring til MobilePay support på tlf. 45 144 447, så hjælper vi dig videre, så du kan logge på igen med din eksisterende bruger.

Jeg har skiftet bank. Hvad gør jeg?

Hvis du har skiftet bank, har du både fået nyt betalingskort og nyt registrerings- og kontonummer. Disse oplysninger skal du sørge for at opdatere i MobilePay-appen.

Kort oplysninger (når du sender penge)

Sådan opdaterer du dine kortoplysninger i MobilePay

Kontooplysninger (når du modtager penge, går pengene ind på denne konto)

Sådan opdaterer du dine kontooplysninger i MobilePay